Standardul de performanta pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale aprobat prin Ordinul presedintelui ANRE nr. 37/2007
Conform prevederilor acestui standard, furnizorul de gaze naturale are urmatoarele obligatii:
-
de a raspunde solicitarii primite din partea oricarui solicitant/consumator, având ca obiect incheierea/modificarea unui contract de furnizare reglementata/ negociata a gazelor naturale, in termen de 15 zile de la data primirii solicitarii;
-
de a raspunde sesizarilor adresate in scris de consumatori cu privire la facturi, explicând acestora continutul facturilor si, in cazul in care solicitarea consumatorilor se dovedeste a fi intemeiata, de a proceda la recalcularea facturilor, in termen de 15 zile de la data primirii solicitarii;
-
de a raspunde sesizarilor oricarui consumator cu privire la calitatea gazelor naturale furnizate, in termen de 15 zile de la data primirii solicitarii;
-
de a raspunde sesizarilor oricarui consumator cu privire la functionarea, inlocuirea, remedierea, schimbarea amplasamentului contorului si altele asemenea, in termen de 30 zile de la data primirii solicitarii;
-
de a informa in scris consumatorul/ solicitantul in legatura cu penalitatile exigibile si de a efectua plata acestora, in termen de 20 de zile de la data la care obligatiile furnizorului au devenit scadente.
In situatia in care nu-si indeplineste aceste obligatii in perioada de timp specificata, furnizorul va plati consumatorului urmatoarele penalitati:
Nr. Crt |
Obligatiile furnizorului |
Perioada de timp specificata |
Suma specificata |
1. |
Contractarea gazelor naturale |
15 zile de la data primirii solicitarii |
30 lei |
Pentru fiecare zi suplimentara |
5 lei |
||
2. |
Facturarea contravalorii gazelor naturale furnizate |
15 zile de la data primirii solicitarii |
30 lei |
Pentru fiecare zi suplimentara |
5 lei |
||
3. |
Calitatea gazelor naturale furnizate |
15 zile de la data primirii solicitarii |
50 lei |
Pentru fiecare zi suplimentara |
10 lei |
||
4. |
Masurarea gazelor naturale furnizate |
30 zile de la data primirii solicitarii |
30 lei |
Pentru fiecare zi suplimentara |
5 lei |
||
5. |
Penalitati datorate pentru neindeplinirea obligatiilor de plata ale furnizorului |
20 de zile de la data la care obligatiile de plata au devenit scadente |
150 lei |
In cazul in care termenele prevazute se implinesc intr-o zi nelucratoare, acestea se decaleaza in mod corespunzator, incepând cu prima zi lucratoare. De asemenea, cererile/solicitarile primite de furnizor dupa ora 16.00 dintr-o zi lucratoare sau la orice ora din zilele nelucratoare vor fi considerate primite in
urmatoarea zi lucratoare.
Solicitantii/consumatorii au dreptul sa adreseze reclamatii:
-
furnizorului, in legatura cu nerespectarea de catre acesta a obligatiilor care ii revin conform prevederilor standardului de performanta; reclamatia poate fi depusa in termen de maximum 30 de zile de la data exigibilitatii obligatiei;
-
ANRE, in legatura cu nerespectarea de catre furnizor a obligatiilor care revin acestuia conform prevederilor standardului de performanta; reclamatia poate fi depusa in termen de maximum 60 de zile de la data exigibilitatii obligatiei.